بی شک مانایی و بالندگی بشر در آموختن و تبادل آن با دیگران است و بی شک آنان که در بستر آموزش و تبادل فکر و ایده قدم برداشته
و فرآیند تولید فکر و دانش سرعت می بخشند، ماندگارترند.

شیوه های آموزش:

در رده های اخیر تلاش های زیادی صورت گرفته تا روش های سنتی آموزش جای خود را به روش های تازه و بدیع مبتنی بر نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان داده و آنان را خلاق و تولید کننده ی علم و دانش پرورش دهد.sm12 19

رویکرد آموزشی مجتمع آموزشی سلاله جهت پیشرفت علمی دانش آموزان نگاه به گذشته و هدفگذاری و برنامه ریزی برای آینده می باشد . لذا از ابزارهای مختلفی جهت پیشرفت و ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش دانش آموزان استفاده می کند که به تعدادی از آنان اشاره می گردد.

  • آزمون های مبحثی و صبحانه

این روش آموزش کمک می کند تا دانش آموز مباحث درسی را امروز یاد گرفته است از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت خود منتقل کند ، نیروی محرکه ی که از سوی مدرسه اعمل می شود دانش آموز را مجبور می نماید که درس هرروز را در همان روز مطالعه کند و دبیران متوجه می شوند که یادگیری ناقص دانش آموزان در کدام قسمت است .

  • دفتر وضعیت تکالیف دبیران

این دفتر به جهت ارزیابی عملکرد دبیران در ارائه تمرین و تکلیف به دانش آموزان طراحی شده است و تعداد جلساتی که تکلیف ارائه شده و چگونگی انجام آن توسط دبیران مرقوم می گردد.

  • طرح درس طبق بودجه بندی آزمون های برنامه ی قلم چی (برنامه راهبردی)

در یک کلام الگوی پیشروی کلاس هماهنگ با آزمون های قلم چی ، طرح درس برنامه راهبردی کلاس ها است که در آن تعداد جلسات مورد نیاز برای تدریس درس در قالب کلاس های عادی و فوق العاده مشخص گردیده است و چیدمان تدریس مباحث در طول تحصیلی با در نظر گرفتن برنامه آزمون ها طراحی شده است.sm12 6

  • استفاده از فرم چند از ده توسط دانش آموزان

کارنامه هدف گذاری در یک نگاه ساده و قابل فهم وضعیت دانش آموزان را نشان می دهد. در کارنامه هدف گذاری در ابتدا دستاوردهای دانش آموزان و نمایش نقاط قوت است تا آنها را حفظ نمایند سپس هدف گذاری برای آینده دروس خود می باشد. دانش آموز تصمیم می گیرد که از هر 10 سوال آزمن به چند سوال پاسخ دهد که مبنی بر آزمونهای قبلی و میزان مطالعه و آمادگی اوست.

  • استفاده از کتابچه برنامه ریزی

از ویژگی های این دفتر این است که توسط خود دانش آموز تکمیل می گردد. بهبود دهنده کیفیت مطالعه (تمرکز ، شفافیت ، تعادل) است و محور اصلی.

  • طراحی شناسنامه دروس با توجه به برنامه راهبردی

الگویی پیشروی کلاس هماهنگ با آزمون های قلم چی که زمینه ساز هماهنگی در پیشروی کلیه دبیران مجموعه می شود و زمینه ساز آرامش خاطر دانش آموزان و اولیاء از تدریس کلیه مباحث با سرعتی استاندارد و اتمام دروس در زمان مقرر می باشد.

  • طراحی و تدوین کارنامه آموزشی دبیران

در هر مرحله گردهمایی دبیران کارنامه ارزیابی عملکرد در شش آیتم که هرکدام از آنها در پیشرفت و ارتقاء کمی و کیفی وضعیت کلاس تاثیر مستقیم دارند به دبیران و اساتید ارائه و راهکارها جهت بهبود نتیجه درخواست می گردد.

شش آیتم عبارتند از : 1. نظم و انضباط در کلاس 2. پیشرفت درسی 3. انحراف از طرح درس     4. نظرسنجی از دانش آموزان

5. آزمون های صبحانه     6. نتیجه چند از ده دبیرsm12 2

  • استفاده از فرم بازیابی اطلاعات

بازیابی اطلاعات یک مدل رفتاری است که در را به روی خودکاری و خودشکوفایی پیوسته و مستمر باز می گذارد و این سبب می شود که از چالش هایی که می توانیم برآن غلبه کنیم کنار نکشیم و خودرا برای تحمل زحمت و تلاش آماده کنیم که لازمه ی رسیدن به چیزهای ارزشمند است . در بازخوانی تکرار مطالب را داریم و در بازیابی توجه ویژه روی اطلاعات صورت می گیرد .

  • برگزاری آزمون های برنامه ی کانون فرهنگی قلم چی

استفاده از آزمونهای برنامه ی کانون فرهنگی که دارای ویژگی های برنامه ی بودن استاندارد داشتن و کشوری بودن است و شامل اوراق 5 گانه (نظرخواهی – دفترچه سوال – دفترچه پاسخ – دفترچه غیرحضوری – مجله آزمون ) می باشد.

  • استفاده از کادر مجرب پشتیبان آموزشی

نیروی انسانی مجربی که افت و رشد دانش آموزان را رصد می نماید و به ایشان مشاوره آموزشی ارائه می دهد سپس با اولیاء ایشان هماهنگی های لازم را به عمل می آورد.

  • استفاده از کادر مجرب اداری و آموزشی

استفاده از نیروی انسانی متخصص

sm12 4 sm12 5 sm12 9

خدمات

وجود کتابخانه درسی

کنترل تکالیف درسی دانش آموزان

وجود دفتر برنامه ریزی

حضور پشتیبان آموزشی

برگزاری جلسات مشاوره

استفاده از کادر مجرب اداری- آموزشی

تماس تلفنی با دانش آموزان و اولیاء ایشان توسط پشتیبان آموزشی

برگزاری آزمون های برنامه ی قلم چی

استفاده از ابزراهای آموزشی و آزمون صبحانه ، فرم های بازیابی اطلاعات

برگزاری سمینارهای آموزشی – فرهنگی – تربیتی

برگزاری جلسات آموزش خانواده و آسیب های اجتماعی

برگزاری اردوهای نوروزی و توزیع کتاب نوروز

برگزاری کلاس های درسی – پژوهشی تابستانی و شرکت در مسابقات مختلف علمی بین المللی

توزیع کارنامه درسی – رفتاری – انضباطی بصورت ماهانه

آرامش خاطر اولیاء و دانش آموز از تدریس کلیه مباحث با سرعتی استاندارد و اتمام دروس در زمان مقرر

تشویق دانش آموزان به جهت هرگونه پیشرفت درسی – رفتاری – فرهنگی و اهدا هدیه و تقدیر در حضور والدین ایشان در تالار نژاد فلاح (برگزاری جشن پیشرفت تحصیلی)

برگزاری نمایشگاه بازارچه فناوری و نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان

تشکیل کلاس های انجمن ادبی و سمینارهای آموزشی

همایش ورزشی دانش آموزان و اولیاء ایشان در باشگاه ورزشی کوثر (یک روز شاد با ورزش)

برگزاری آزمونهای جمع بندی و ایستگاه های جبرانی

برگزاری اردوهای فرهنگی – تفریحی

برگزاری کلاسهای پژوهشی – تحقیقی

برگزاری کلاسهای تقویتی - تکمیلی

برگزاری کلاسهای تیزهوشان

یادگیری از طریق بازیابی اطلاعات

استفاده از برنامه های راهبردی

استفاده از کتاب های کمک آموزشی

ارائه کارنامه دبیر

استفاده از آزمون های کانون فرهنگی آموزشی قلم چی

برگزاری سمینارهای آموزشی دبیران در هرفصل

برگزاری کارگاه های آموزشی مخصوص دبیران

اهتمام در تشویق و آموزش دانش آموزان به آموزش مهارت زندگی و فعالیت های مختلف پرورشی جهت پرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان جهت آمادگی زندگی آینده   وپرورش استعدادها جهت جلوگیری از رشد تک بعدی دانش آموزان مثل آموزش های محیط زیستی – حقوق شهروندی – زندگی اجتماعی و....

sm12 7 sm12 8 sm12 12

sm12 13 sm12 14 sm12 15

sm12 16 sm12 17 sm12 18

sm12 20 sm12 11

عظیمیه : بالاترازمیدان طالقانی،نبش خیابان پامچال شمالی
تلفن : 32509226

تلفن تماس:

32509226

آدرس پستی:

کرج-بالاتر از میدان طالقانی-روبروی دادگستری-نبش کوچه دیو سالار-مجتمع آموزشی سلاله