پژوهندگان علم

پژوهندگان علم

1403/01/31 جمعه 31 فروردین 1403

پژوهندگان علم

گروه آموزشی (پژوهندگان علم ، سلاله ، پژوهان)

کلاه ایمنی مناسب تمام فصول

1399/11/20 11:03:21 2669

کلاه ایمنی مناسب تمام فصول

در حالی که یک کلاه ایمنی منفذدار شما را در روزهای گرم خنک نگه می‌دارد نمی‌تواند در روزهای سرد گرمتان کند این دلیلی است که منجر به ساخت کلاه ایمنی بریجر(Bridger) شد.

کلاه ایمنی مناسب تمام فصول

به گزارش «نبض فناوری»، نیواتلس اعلام کرد، لایه‌های سازنده‌ی این کلاه قابل تعویض است و برای هواهای مختلف مناسب است. کلاه بریجر که توسط دوچرخه‌سواران اهل بوستون، رایان(Ryan) و پیتر ایلر(Peter Eiler) ابداع شده دارای لایه‌ی داخلی با تراکم دو برابر برای جذب ضربه است. این لایه از فوم(XRD) ساخته شده که مانند فوم هوشمند نرم است اما در مقابل ضربه مقاوم است و یک لایه‌ی خارجی محکم‌تر از فوم دارد. مواد سازنده این کلاه متفاوت از بیشتر کلاه‌های ایمنی دوچرخه سواری قدیمی که از پلی فوم استایرن یا EPS تشکیل شده‌اند است.

کلاه ایمنی مناسب تمام فصول

در قسمت خارجی کلاه بریجر دو لایه‌ی پلیمری بهم وصل شده‌اند و دو قطعه متفاوت موجود است. هنگامی که فرد می‌خواهد خنک بماند باید از قطعه‌ی منفذدار استفاده کند که باعث می‌شود هوا از کلاه عبور کند. و هنگامی که هوا سرد می‌شود می‌توان از لایه‌ای که عایق‌بندی شده استفاده کرد. این لایه منافذی ریز برای جابه‌جایی هوا دارد و دو بخش پوشاننده گوش از جنس پشمی که قابل جدا کردن است نیز دارد. این کلاه ویژگی‌های دیگری نیز دارد از جمله یک سگک فلزی ساده و بندی که بندهای دو طرف را به زیر چانه وصل می‌کند. به گفته طراحان قابلیت جدا کردن لایه‌های رویی نیز وجود دارد تا پس از ضربه بتوان از سلامت فوم داخلی اطمینان حاصل کرد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کلاه ایمنی هدف کمپین کیک‌استارتر(Kickstarter) است که ماه آینده آغاز می‌شود و اگر به مرحله‌ی تولید برسد هزینه آن با یک نوع لایه 195 دلار خواهد بود و برای لایه اضافی باید 30 تا 40 دلار بیشتر پرداخت شود.

منبع/ ایسنا

دیدگاه های ارزشمند شما
مطالب مرتبط