پژوهندگان علم

پژوهندگان علم

1403/02/09 یکشنبه 09 اردیبهشت 1403

پژوهندگان علم

گروه آموزشی (پژوهندگان علم ، سلاله ، پژوهان)

راهنمای ورود و نحوه ی ثبت محل سکونت در سامانه دانش آموزی توسط اولیا

1402/04/05 13:00:10 2751

راهنمای ورود و نحوه ی ثبت محل سکونت در سامانه دانش آموزی توسط اولیا

راهنمای ورود و نحوه ی ثبت محل سکونت در سامانه دانش آموزی توسط اولیا:

در سال جاری والدین می بایست برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس ابتدا آدرس محل سکونت فعلی خود را ثبت و تایید نموده و سپس اقدام به ثبت نام دانش آموز در مدرسه نمایند. والدین توجه داشته باشند که مسیر ثبت اطلاعات آدرس و احراز محل سکونت دانش آموزان برای والدینی که تا کنون به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و سایت املاک و اسکان ملی وارد نشده و یا آدرس آن ها تغییر یافته است با سایر افرادی که در سامانه های فوق ثبت هستند متفاوت می باشد که در ادامه نحوه احراز محل سکونت دانش آموزان برای هر دو گروه بیان شده است.

باید دقت داشته باشید که برای احراز محل سکونت دانش آموزان در سامانه  my.medu.ir، لازم است از طریق پنل والدین اقدام نمایید. نکته دیگر این که احراز محل سکونت دانش آموزان در این سامانه، مبنی بر تایید آدرس ثبت شده می باشد.

ابتدا آدرس سایت my.medu.ir را در مرورگر خود وارد نموده و پس از ورود به سایت گزینه والدین را انتخاب و بر روی گزینه ورود از درگاه دولت کلیک کنید.

 

پس از ارجاع به صفحه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، در مرحله بعدی شماره تلفن سرپرست خانواده (پدر یا مادر) را وارد نموده و کد پیامکی تاییدیه وارد شده را در صفحه بعدی ثبت نمایید.

در این مرحله در صورتی که قبلا به این سامانه مراجعه داشته باشید به صورت مستقیم به پنل کاربری خود در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش دسترسی خواهید داشت و در غیر این صورت اگر برای نخستین بار باشد که به این سایت وارد شده باشید، صفحه ای برای وارد کردن کدملی، تاریخ تولد و کد پستی فعلی نمایش داده می شود که با تکمیل اطلاعات مذکور، ورود به صفحه پنل کاربری شخصی در سامانه my.medu.ir امکان پذیر می شود. که مراحل ذکر شده برای متقاضیانی می باشد که برای نخستین بار به سایت مراجعه نموده اند.

در مرحله بعدی پیام تایید آدرس به شما نمایش درخواهد آمد. در صورتی که آدرس و کد پستی درست و مورد تایید شما می باشد گزینه "تایید" و در صورت عدم مطابقت با آدرس فعلی شما، گزینه "عدم تایید" را کلیک نمایید.

در صورتی که آدرس محل سکونت مورد تایید شما باشد می توانید با مراجعه به گزینه پیش ثبت نام، ثبت نام فرزند خود را در سامانه مذکور انجام دهید.

والدین توجه داشته باشند، در صورتی که آدرس ارائه شده در سامانه اشتباه بوده و یا مربوط به مکان فعلی نمی باشد می بایست به سامانه ملی املاک و اسکان کشور مراجعه نموده و آدرس محل سکونت خود را با جزئیات کامل در سامانه ثبت نمایند. به منظور اطلاع رسانی به کاربران، در ادامه نحوه احراز محل سکونت دانش آموزان در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ارائه شده است.

نحوه احراز محل سکونت دانش آموزان در سامانه ملی املاک و اسکان کشور 

در سال جاری با توجه به مطرح شدن شرط احراز محل سکونت برای ثبت نام دانش آموزان، یکی از سوالات بسیاری از والدین نحوه ویرایش آدرس محل سکونت دانش آموزان می باشد. برخی از والدین به دلیل تغییر محل سکونت و یا عوامل دیگر خواهان تغییر آدرس خود هستند. والدینی که آدرس ثبت شده در سایت ثبت نام مدارس برای آن ها صحیح نمی باشد، با کلیک بر روی گزینه عدم تایید می توانند اقدام به تغییر آدرس نمایند.

ابتدا سایت ملی املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir را در مرورگر خود وارد نمایید. پس از ورود به سایت بر روی گزینه ورود افراد حقیقی از دولت من کلیک کنید.

در مرحله بعد، شماره تلفن همراه سرپرست خانواده و کد تاییدیه ارسال شده به آن را وارد نمایید.

پس از ورود به سامانه و در صفحه نخست، تذکر تایید آدرس نمایش داده شده است. با کلیک بر روی گزینه "متوجه شدم"، در صورتی که آدرس نمایش داده شده مورد تایید شما می باشد گزینه تایید و در غیر این صورت عدم تایید را کلیک کنید. پس از تایید کد امنیتی، مراحل بعدی را به شکل صحیح پشت سر بگذارید تا احراز محل سکونت در سامانه my.medu.ir با موفقیت برای تان انجام شود. محل سکونت جدید شما در سایت مذکور، آدرس جدیدی است که اکنون در سامانه ملی املاک ثبت می کنید.

اما اگر کد پستی ندارید، در بخش قبل باید گزینه آبی رنگ «یافتن کد پستی» را بزنید. با انتخاب این گزینه، وارد صفحه دیگری به شکل زیر خواهید شد. جهت احراز محل سکونت، کمی به سمت پایین صفحه حرکت کرده و بر روی تصویر نقشه کلیک کنید.

 

در ادامه نیز سرپرست خانواده می بایست پس از انتخاب مالکیت منزل که به صورت استیجاری و یا تحت مالکیت است را انتخاب نموده و پس وارد کردن اطلاعات لازمه ثبت آدرس خود را تکمیل نمایند. والدین می توانند پس از ورود به سایت ثبت نام احراز محل سکونت دانش آموزان و تکمیل تمامی موارد به سایت ثبت نامی مدارس مراجعه نموده و ثبت نام را انجام دهند.

به این ترتیب، در صفحه جدید سه گزینه «درخواست کد پستی جدید»، «پیگیری درخواست» و «گواهی کد پستی» پیش روی تان قرار می گیرد. جهت احراز محل سکونت دانش آموزان، بسته به شرایط خود باید گزینه مربوطه را انتخاب کنید. اگر اصلا کد پستی ندارید، بر روی گزینه اول کلیک کرده و برای دریافت آن درخواست دهید. گزینه دوم امکان پیگیری درخواست قبلی تان برای اخذ کد پستی را فراهم می کند. گزینه سوم هم برای ارائه گواهی پستی کاربرد دارد. با انتخاب هر گزینه، باید اطلاعات لازم را وارد کرده و هزینه مورد نیاز را بپردازید تا کد پستی برای تان ارسال شده و بتوانید احراز محل سکونت در سامانه ملی اسکان را انجام دهید.

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل ارائه دادیم، اکنون به سادگی می توانید نسبت به احراز محل سکونت و تایید اطلاعات مسکن خود از طریق سامانه مربوطه اقدام کنید. شرایط خاصی جهت این امر در نظر گرفته نشده و همه افرادی می توانند این فرایند را انجام دهند. منتهی باید دقت داشته باشید که برای احراز محل سکونت دانش آموزان در سامانه my.medu.ir، لازم است از طریق پنل والدین اقدام نمایید. نکته دیگر این که احراز محل سکونت دانش آموزان در این سامانه، مبنی بر تایید آدرس ثبت شده می باشد. در صورتی که آدرس با کد پستی شما با آدرس یا کد پستی واقعی مغایرت داشته باشند، باید آن ها را از طریق سایت ملی املاک تغییر دهید.

همچنین والدین می توانند با مراجعه به سایت ملی املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir، که نحوه ثبت نام و ورود اطلاعات در بخش قبل به صورت تصویری ارائه شده است، اقدام به ویرایش آدرس محل سکونت خود نموده و سپس به سایت ثبت نامی مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که والدین توجه داشته باشند که در سامانه مذکور، می بایست سرپرست دانش آموز ثبت نام را تکمیل نماید.

?? پس از ثبت در سامانه املاک محل سکونت خود را در my.medu.ir  تایید کنید:

ثبت کد پستی در سامانه مای مدیو را انجام داده و روی عبارت ” بررسی ” کلیک کنید:

در این قسمت  روی عبارت “سامانه های ملی و استانی” کلیک کنید:

بعد از انتخاب سامانه های ملی و استانی روی عبارت ” وزارت آموزش و پرورش” کلیک کنید

برای احراز هویت دانش آموزان در مای مدیو در درگاه دولت در این مرحله، روی عبارت ” ستاد وزرات آموزش و پرورش” کلیک نمایید:

عبارت” درگاه پیشخوان وزرات آموزش و پرورش” را انتخاب کرده، سپس روی ” ورود به سامانه” کلیک کنید، در این مرحله احراز هویت دانش آموز در سامانه مای مدیو از طریق درگاه دولت با موفقیت طی شده است.

دانش آموز بعد از احراز هویت در سایت احراز محل سکونت دانش آموزان در مای مدیو، می تواند ثبت نام قطعی در مدرسه انجام دهد.

  • سوالات متداول سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان در سایت my.medu.ir 

 

??احراز محل سکونت در سامانه سیدا انجام می‌شود؟

خیر. سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان یا در سامانه ملی خدمات دولت هوشمند و یا سامانه ملی املاک محل سکونت انجام می‌شود.

??احراز محل سکونت دانش آموزان برای مدرسه چه زمانی شروع می‌گردد؟

با آغاز ثبت نام مقاطع تحصیلی، والدین باید به سامانه احراز محل سکونت رجوع کنند.

??آدرس سایت احراز محل سکونت دانش آموزان کدام است؟

سامانه احراز محل سکونت دانش آموزان در سایت my.medu.ir و سایت amlak.mrud.irhttps://amlak.mrud.ir/ است.

 

اطلاعات بیشتر از نحوه ی پیش ثبت نام دانش آموزان پایه های اول و هفتم در فایل زیر:

راهنمای پیش ثبت نام اول و هفتم ابتدایی .pdf

 

دیدگاه های ارزشمند شما
مطالب مرتبط