پژوهندگان علم

پژوهندگان علم

1403/02/08 شنبه 08 اردیبهشت 1403

پژوهندگان علم

گروه آموزشی (پژوهندگان علم ، سلاله ، پژوهان)

سریع‌‌ترین موتورسیکلت‌های جهان

1400/12/03 18:47:28 1680

سریع‌‌ترین موتورسیکلت‌های جهان

صنعت موتورسیکلت‌سازی در چند سال اخیر پیشرفت بسیاری کرده است

حالا موتورهای کوچک و کم‌مصرف، توان موتورسیکلت‌های سنگین گذشته را دارند و این سبب شده موتورهایی با حجم بالا به سرعت و قدرت‌های خیره کننده‌ای دست پیدا کنند؛ اما با این افزایش سطح تکنولوژی هم‌اکنون سریع‌ترین موتورسیکلت‌ها کدام محصولات هستند؟

سریع‌ترین

 سریع‌ترین موتورسیکلت جهان، اسطوره ژاپنی کاوزاکی نینجاست. این موتور هر چند سال دوباره توسعه پیدا می‌کند و مدل بهینه آن عرضه می‌شود.

نینجا H2R دارای یک موتور یک لیتری است که با سوپرشارژ می‌تواند 305 اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت برابر سه خودرو استاندارد شهری است.

سوپرشارژ با نیروی الکتریکی هوای بیشتری را به داخل موتور می‌دمد.

گشتاور این موتور 165 نیوتن متر است و می‌تواند به سرعت 400 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. وزن این هیولای ژاپنی 216 کیلوگرم است و قیمت آن 50 هزار یورو است.

 

دومین موتورسیکلت سریع

مقام دوم هم در اختیار یک مدل دیگر کاوازاکی نینجاست؛ مدل ZX 14r با حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دومین موتورسیکلت استاندارد سریع جهان است.

شتاب صفر تا صد کیلومتر این موتورسیکلت 2.6 ثانیه است. موتور این محصول تقریباً اندازه پیشرانه پراید و چهارسیلندر است که می‌تواند 207 اسب بخار قدرت تولید کند. وزن این موتورسیکلت 270 کیلوگرم و گشتاور آن 160 نیوتن متر است.

این موتورسیکلت تقریباً بیشتر خودروهای سوپر اسپرت با موتورهای پر حجم را پشت سر می‌گذارد.

سوزوکی در مکان سوم

سلطه ژاپنی بر این بخش از رده‌بندی جهانی پایان ندارد و سوزوکی سومین موتورسیکلت سریع جهان را تولید می‌کند.

سوزوکی هایابوسا عاشقان بسیاری در جهان دارد. این موتورسیکلت دارای پیشرانه 1.3 لیتری چهارسیلندر با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتون متر است و می‌تواند به حداکثر سرعت 328 کیلومتر بر ساعت برسد.

قیمت 18 هزار یورویی، سبب شده است بسیاری بتوانند آن را بخرند. دوستداران سرعت با خرید این موتور می‌توانند حتی خودروهای سوپر اسپرت بالای 100 هزار دلار را به چالش بکشند و حسی عجیبی را از سرعت تجربه کنند. البته برای راندن این محصول سال‌ها تجربه و مهارت بالا لازم است.

ب‌ام‌و وارد می‌شود

بالاخره یک اروپایی به نوار سلطه ژاپنی پایان داده است. در مکان چهارم موتورسیکلتی از ب‌ام‌و آلمان قرار دارد.

https://youtu.be/zj8Bcn_aCzc

موتورسیکلت S1000 RR ساخت ب‌ام‌و گذشته از سرعت بالا، طراحی خاص و زیبایی دارد و میان عاشقان موتورسیکلت به جانور مشهور است.

این موتورسیکلت دارای یک موتور یک لیتری است که ب‌ام‌و تمام هنر ساخت پیشرانه خود را در آن استفاده کرده است.

ب‌ام‌و از قوی‌ترین سازندگان موتورهای احتراق داخلی در جهان است و در این موتورسیکلت هم از پیشرانه 16 سوپاپ و چهار سیلندر استفاده کرده که می‌تواند 205 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

وزن این موتورسیکلت 30 هزار یورویی 197 کیلوگرم گزارش شده است.

پرچم ایتالیا بالاست

پنجمین موتورسیکلت پرسرعت جهان ساخت ایتالیا است. این موتورسیکلت MV Agusta F4 R نام دارد.

طراحی خاص، این موتورسیکلت را در کنار سرعت بالا جذاب کرده است. یک موتور یکی لیتری در این محصول استفاده شده است که می‌تواند 212 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این موتورسیکلت وزن 175 کیلوگرمی دارد و می‌تواند به سرعت 302 کیلومتر در ساعت برسد.

ایتالیا یکی از مهدهای موتورسیکلت‌رانی در جهان است و همیشه از آن قهرمانان بزرگی به جهان معرفی شده است پس عجیب نیست که این موتورسیکلت فوق‌العاده در این کشور تولید شود.

این موتورسیکلت در حالت بارانی هم پایداری بالایی از خود نشان می‌دهد و دارای چندین حالت مختلف رانندگی است. قیمت این محصول 40 هزار یورو است.

این محصول را می‌توان فراری موتورها دانست.

دیدگاه های ارزشمند شما
مطالب مرتبط