پژوهندگان علم

پژوهندگان علم

1403/02/08 شنبه 08 اردیبهشت 1403

پژوهندگان علم

گروه آموزشی (پژوهندگان علم ، سلاله ، پژوهان)

مزیت کلاس‌های آنلاین برای معلمان و دانشجویان علاقه‎‌مند

1401/11/02 15:04:48 1369

مزیت کلاس‌های آنلاین برای معلمان و دانشجویان علاقه‎‌مند

برای دهه‌ها، آموزش و پرورش به مکانی با کلاس‌های کوچک با تخته سیاه و میزهای ناراحت کننده تبدیل شده بود. امروزه دانش‌آموزان در هر سنی و سطح تجربه‌ای، دارای گزینه‌های بسیار بیشتری از جمله دوره‌های آنلاین برای آموزش هستند. آموزش آنلاین دارای اشکال و اندازه‌های مختلف است که به همه امکان و فرصت بی‌پایان برای یادگیری موارد جدید را می‌دهد.

جو نمو (Joe Nemo)، نویسنده و کارشناس بازرگانی برای مجله Inc، یادگیری آنلاین را صنعتی میلیارد دلاری می‌نامد که هیچ‌کس در مورد آن صحبت نمی‌کند. وی در ادامه خاطرنشان می‌کند که “آموزش فروشی است”. از این رو، اعتقاد ما را در مورد اینکه صنعت آموزش آنلاین به رشد خود ادامه می‌دهد، تقویت می‌کند.

آیا شما بخشی از روند آموزش آنلاین خواهید شد؟

چه به عنوان معلم و چه به عنوان دانش‌آموز، تدریس بصورت آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید زندگی خود را تحت تأثیر قرار دهید، در یک صنعت در حال رشد سهیم باشید و تخصص خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در این مقاله فقط برخی از مزایای بسیاری از کلاس‌های آنلاین آورده شده است تا بتوانید به آشنایی کامل به این روند آموزشی بپیوندید.

یادگیری آنلاین چیست؟

یادگیری آنلاین یک رسانه آموزشی است که به دانشجویان امکان می‌دهد از طریق اینترنت در دوره‌های آموزشی شرکت کنند. آنها نیازی به بازدید از سالن‌های سخنرانی یا کلاس‌های درس ندارند و می‌توانند هر آنچه را که می‌خواهند به راحتی در خانه خودشان یاد بگیرند.

همچنین یادگیری آنلاین راهی است که متخصصان رشته می‌توانند دانش خود را به روشی رضایت‌بخش منتقل کنند. برای برخی، یادگیری آنلاین به معنای دریافت مدرک از طریق برنامه‌های درسی آنلاین دانشگاه یا کالج است. اما این فقط نوک کوه یخ آموزش آنلاین است. هر کسی می‌تواند یک دوره آنلاین ایجاد کند، نه تنها برای آموزش مخاطبان خود بلکه برای درآمدزایی.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای ایجاد یک دوره آنلاین این است که برای آموزش مهارت‌های خود به افراد دیگر، به مدرک دکترا نیاز ندارید. برای جلب توجه در بازار یادگیری آنلاین، لازم نیست که یک نام خانوادگی مشهور یا برند معروفی داشته باشید.

همچنین معایبی نیز در یادگیری آنلاین وجود دارد. بعضی از افراد در محیط کلاس بهتر یاد می‌گیرند. برخی از دانش‌آموزان همچنین می‌بینند که اگر زمان زیادی را از همسالان خود جدا باشند، تنها می‌شوند. با این حال، این زیبایی صنعت یادگیری آنلاین است. صرف این که یک دوره آنلاین را می‌گذرانید به این معنی نیست که نمی‌توانید سایر کارهای آموزشی سنتی را دنبال کنید. در حقیقت، یک آموزش کاملا دقیق همان چیزی است که آموزش آنلاین فراهم می‌کند.

مزیت یادگیری آنلاین

  1. آزادی یادگیری هر آنچه می‌خواهید، دارید.

کلاس‌های فیزیکی محدودیت‌های خاصی دارند به دلیل:

  • بودجه: کالج‌ها و دانشگاه‌ها نمی‌توانند متخصصانی را برای آموزش هر موضوعی استخدام کنند، بنابراین برای پاسخگویی به سنگین‌ترین تقاضا مجبورند برنامه‌های درسی خود را تجزیه کنند.
  • کارکنان: مدارس باید دائما کادر جدیدی را برای رسیدگی به امور مالی استخدام کنند. گاهی اوقات، آنها همچنین باید کارکنان (و همچنین دوره‌ها) را برای تحقق پیش‌بینی‌های مالی کاهش دهند.
  • برنامه‌های درسی: بیشتر دوره‌های دانشگاه، مدارس و آموزش مداوم باید از یک برنامه درسی خاص پیروی کنند که ممکن است اطلاعاتی را که دانشجویان می‌خواهند یاد بگیرند، کنار بگذارد.
  • علاقه: مدارس فیزیکی نمی‌توانند کلاس بگذارند فقط به این دلیل که یک نفر می‌خواهد موضوعی خاص را یاد بگیرد. اگر علاقه‌مند کم باشد، کلاس را کنسل می‌کنند.

یادگیری آنلاین همه این موانع را از بین می‌برد. زیرا فضای شکوفایی آموزش را ایجاد می‌کند. می‌توانید دوره‌های آنلاین را تقریبا درباره هر موضوعی که تصور کنید، بیابید. بعلاوه، اگر نمی‌توانید دوره‌ای را پیدا کنید که مورد علاقه شما باشد، سیستم عامل‌های آنلاین به شما این فرصت را می‌دهند که خودتان یک دوره ایجاد کنید.

یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزایای کلاس‌های آنلاین این است که بتوانید موضوع مورد نظر خود را عمیقا مورد نظر قرار دهید. اینترنت اشتهای سیری‌ناپذیری برای کسب اطلاعات ایجاد کرده است. با این حال، اطلاعات آزاد موجود همیشه به اندازه کافی عمق پیدا نمی‌کنند. یادگیری آنلاین فاصله‌ای را بین اطلاعات رایگان و یادگیری تخصصی که دانشجویان هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند، ایجاد کرده.

علاوه بر این، موانع شخصی را که ممکن است مانع یادگیری افراد شود، برطرف می‌کند. برای مثال، موضوعاتی که دارای مفهوم فرهنگی یا تابو هستند. دانش‌آموزان می‌توانند موضوعات مورد علاقه خود را بدون ترس از قضاوت و انتقام‌جویی دنبال کنند.

  1. راحتی یادگیری از خانه خود

بعضی روزها، شما نمی‌خواهید خانه را ترک کنید. کار بیش از حد استرس‌زا بوده و بدن شما به استراحت احتیاج دارد. یکی از مزایای پنهان یادگیری آنلاین عنصر انعطاف‌پذیری و مراقبت از خود است که به شما امکان می‌دهد از آموزش در خانه لذت ببرید.

هنوز هم می‌توانید ذهن خود را ورزش دهید بدون اینکه روزانه به موقع به مدرسه یا آموزشگاه بروید. با ترافیک سنگین دست و پنجه نرم کنید و حتی به خاطر خستگی، با بهانه‌های مختلف کلاس خود را کنسل کنید. با یادگیری آنلاین می‌توانید دوره خود را بدون بیرون رفتن از خانه، ادامه دهید.

همچنین می‌توانید کلاس‌های خود را در سفر همراه خود داشته باشید و دروس جدیدی را از کافی شاپ‌ها، اتاق‌های انتظار مطب پزشکان و واگن‌های مترو مطالعه کنید. شما می‌توانید یادگیری خود را ادامه دهید حتی زمانی که مجبور به مسافرت کاری به کشور دیگری شده باشید.

یادگیری آنلاین همچنین به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در هر شرایطی که برای آنها بیشترین بهره‌وری را داشته باشد، یاد بگیرند. برخی از افراد نمی‌توانند بدون سکوت مطلق تمرکز کنند. دیگران برای داشتن انگیزه باید به موسیقی گوش دهند یا خود را با فعالیت‌های جانبی مشغول کنند. در حالی که دوره‌های کلاس یک محیط و قالب خاص را تحمیل می‌کنند، مطالعه آنلاین به شما امکان می‌دهد محیط خود را مطابق با ترجیحات شخصی خود، طراحی کنید.

  1. در حین تحصیل، کار کنید.

اکثر مردم نمی‌توانند شش ماه از سال را هم کار کنند و هم برای یادگیری یک مهارت جدید، وقت بگذارند.

اگر کلاس‌های آنلاین می‌گذرانید، می‌توانید در حین کار، یادگیری را نیز در برنامه خود بگنجانید. بعد از اینکه از دفتر به خانه برگشتید، یک یا دو درس آنلاین مرور خواهیدکرد، سپس روز بعد این کار را تکرار کنید. حتی ممکن است در طول ناهار و آخر هفته در کلاس‌های خود حضور داشته باشید.

  1. راحتی و انعطاف‌پذیری

برنامه‌ریزی بیش از حد می‌تواند عواقب منفی داشته باشد. اگر وقت ندارید از فشارهای کاری خارج شوید، آرام باشید و از زندگی لذت ببرید، از هر فعالیتی که در آن هستید، ناراحت خواهید بود. در این وضعیت، پیشنهاد ما این است که باید کلاس‌های آنلاین را جدی بگیرید. آنها برای کمک به شما در یادگیری مهارت‌های جدید طراحی شده‌اند، بنابراین باید به آنها توجه کامل داشته باشید.

این کلاس‌ها به شما امکان می‌دهند یادگیری خود را با راحتی، برنامه‌ریزی کنید. ممکن است صبح یا بعد از ظهر یک دقیقه وقت آزاد نداشته باشید، اما می‌توانید هر هفته یک دوره یک ساعته را برای خود بسازید. متناوبا، شاید لازم باشد جلسات مطالعه خود را تقسیم کنید. در حالی که یک دوره فیزیکی شما را ملزم به ماندن در کلاس برای مدت زمانی مشخص می‌کند، اما یادگیری از راه دور انعطاف‌پذیری بیشتری به شما می‌دهد.

شما ممکن است یک ساعت صبح، سپس یک ساعت در شب، دوره‌های آموزشی را مطالعه یا مرور کنید. در هر صورت، یکی از مزایای یادگیری آنلاین این است که انتخاب کاملا با خود شماست.

  1. امتیاز رزومه خود را بیشتر کنید.

جستجوی شغل می‌تواند یک تعهد تمام وقت باشد، بنابراین شاید وقت نداشته باشید به یک دانشگاه محلی برای یادگیری مهارت‌های اضافی بروید. یکی دیگر از مزایای کلاس‌های آنلاین این است که شما می‌توانید بیشتر دوره‌ها را به سرعت یا حداقل بسیار سریع‌تر از دوره کلاس درس معمولی که در طول ترم است، به پایان برسانید. این بدان معناست که برای افزودن مهارت‌های جدید به رزومه خود، لازم نیست چند هفته یا ماه صبر کنید.

اگر می‌خواهید رزومه خود را بهبود ببخشید، روی دوره‌هایی تمرکز کنید که به مجموعه مهارت‌های خاص یا شغل ایده‌آل شما مربوط می‌شوند. همچنین می‌توانید مهارت‌های اضافی کسب کنید که ممکن است شما را به کاندیدایی بهتر برای فرصت شغلی جدید، تبدیل کند.

به عنوان مثال، شاید شما امیدوارید که به عنوان یک مهندس‌ سازه استخدام شوید. گذراندن دوره‌ای درباره کار با آخرین نسخه اتوکد یا حتی ورود اطلاعات، می‌تواند باعث شود مدیران استخدام یک نگاه ویژه به رزومه شما داشته باشند. این تلاش نشان می‌دهد که شما به پیشرفت مهارت خود اهمیت می‌دهید.

  1. کاهش هزینه‌های تحصیل

به چند دلیل دوره‌های آنلاین با نرخ بسیار کمتری نسبت به دوره‌های حضوری برگزار می‌شوند.

  • سربار کاهش یافته: معلمان، اساتید و مربیان مجبور نیستند هزینه فضای کلاس، آب و برق ساختمان یا سایر هزینه‌های سربار را که همراه با تدریس در یک کلاس فیزیکی است، پرداخت کنند.
  • تنوع دروس: شما می‌توانید یک دوره آنلاین متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.
  • معلمان غیرمتعارف (اما واجد شرایط): وقتی می‌خواهید یک زبان یا نحوه انجام کاردستی یاد بگیرید، نیازی به مربی در سطح دانشگاه ندارید. افرادی که تجربه تخصصی دارند ممکن است در دانشگاه کار نکنند، اما دوره‌های ارزشمندی را با هزینه‌های بسیار کم تدریس می‌کنند.
  • بدون نیاز به وسایل: دوره‌های آنلاین به جزوات کاغذی، میز، صندلی و یا سایر وسایل مورد نیاز کلاس فیزیکی نیاز ندارند.
  • مطالب قابل استفاده مجدد: معلمانی که دوره‌های آنلاین ایجاد می‌کنند، می‌توانند همان مطالب را برای دانشجویان آینده (به صورت صدا یا فیلم) تکرار کنند.

به‌علاوه، مربیانی که دوره‌های آنلاین ایجاد می‌کنند، مجبور نیستند برای افتتاح برنامه‌های خود بودجه زیادی را تعریف کنند. آنها می‌توانند بلافاصله با ابزارهای آنلاین مناسب شروع به کار کنند.

  1. فرصت‌های بیشتر برای تعامل

به نظر می‌رسد دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان مکانی اجتماعی به نظر می‌رسند، اما در واقع محیط‌های جزیره‌ای ایجاد می‌کنند. شما هر روز در دانشگاه در معرض تماس با همان افراد همیشگی هستید، بنابراین فرصت زیادی برای دیدار با افراد مختلف ندارید.

ماهیت اینترنت بدون مرز، یکی از بزرگ‌ترین مزایای کلاس‌های آنلاین است. از طریق یک دوره آنلاین، می‌توانید با افرادی در آن طرف کره زمین ملاقات کنید. هر تعامل ضمن بررسی تحصیلات و کسب مهارت‌های جدید، فرصت‌های بیشتری برای عمق و رشد فراهم می‌کند.

شما ممکن است از طریق رسانه‌های اجتماعی و حتی در جمع‌های فیزیکی با افرادی که ملاقات می‌کنید، ارتباط برقرار کنید. اگر دوره شما شامل وبینارهای زنده و ویدئوی با جریان مستقیم است، می‌توانید مستقیما با دانشجویان و مربیان خود همزمان، تعامل داشته باشید.

  1. با سرعت خودتان مطالعه کنید

همانطور که علایق ما منحصر به ماست، سبک‌های یادگیری ما نیز همین گونه است. هرکسی با سرعت خودش کار و البته مطالعه می‌کند. برخی از افراد اطلاعات جدید را مانند آهن‌ربا جذب می‌کنند، در حالی که دیگران برای جذب کامل دانش جدید، به تکرار نیاز دارند. سبک یادگیری شما هیچ مشکلی ندارد، اما اگر در یک محیط اشتباه یاد بگیرید، وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد.

فراگیران سریع، وقتی که دوره‌ای را با زبان آموزان کندتر می‌گذرانند، احساس عقب ماندن می‌کنند. آنها می‌خواهند با اطلاعات جدید به جلو بپرند، اما مجبور می‌شوند که منتظر بمانند تا با همسالان خود پیش بروند. در همین حال، یادگیرندگان کُندتر نمی‌توانند قبل از جذب کامل مطالب، آموزش جدیدی را شروع کنند. آنها ممکن است از سرعت یادگیری خود احساس خجالت کنند، که می‌تواند بر سلامت روان و همچنین موفقیت تحصیلی آنها تأثیر بگذارد.

کلاس‌های آنلاین به نفع هر دو سبک دانش‌آموزان است. در یک محیط یادگیری آنلاین، سرعت یادگیری را شما تعیین می‌کنید. شما با شخص دیگری رقابت نمی‌کنید، بنابراین مجبور نیستید احساس فشار یا عقب ماندن کنید. درعوض، می‌توانید مطالب را هر چند بار که دلخواه شماست، تکرار کنید.

  1. افق‌های شغلی خود را گسترش دهید.

بحران مالی به ما یاد داد که امنیت شغلی تضمین شده‌ای وجود ندارد. رکود اقتصادی می‌تواند شما را مجبور کند که مسیرها را کاملا تغییر دهید. اگر در مورد گسترش فرصت‌های شغلی خود پیشگام هستید، غافل‌گیر نخواهید شد. مجبور نیستید سرنوشت خود را در دست اقتصاد قرار دهید. در عوض، موفقیت خود را به دست می‌آورید.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید در آینده مدیر یک شرکت باشید، می‌توانید دوره‌های مربوط به رهبری، مدیریت، اقتصاد و مدیریت بازرگانی را بگذرانید. اگر بخواهید شغل خود را تغییر دهید، دوره‌های آنلاین ارزان قیمت، به شما اجازه می‌دهند ابتدا وضعیت منتخب خود را کمی امتحان کنید.

  1. دستیابی بیشتر به تخصص را بدست آورید

مزیت بزرگ آموزش آنلاین دسترسی شما به افراد در هر نوع و سطح تجربه است. شما می‌توانید به جای افرادی که برای آموزش حضوری در یک مدرسه تعیین شده‌اند، از افرادی که مورد تحسین و احترام هستند، یاد بگیرید. حتی ممکن است یک قهرمان تدریس داشته باشید، که دوره‌ای مخصوص را ارائه دهد.

یادگیری از بهترین‌ها می‌تواند به موفقیت شما در آینده کمک کند. این مسئله شبیه یادگیری هنر و علم از داوینچی است. شنیدن ایده‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها به طور مستقیم از متخصصان برتر در یک موضوع مشخص، به شما کمک می‌کند تا مهارت خود را بهتر از هر دوره کلاس عمومی ارائه دهید.

نتیجه سخن

آموزش سنتی هیچ مشکلی ندارد. در واقع، اگر مدرک چهار ساله یا تحصیلات تکمیلی می‌خواهید، باید این روش را دنبال کنید. اما یادگیری آنلاین، دنیای جدیدی از آموزش را به روی ما باز می‌کند. انعطاف‌پذیری، تنوع موضوعی و توانایی گسترش افق شغلی شما، تنها برخی از مزایای یادگیری آنلاین است.

دیدگاه های ارزشمند شما
مطالب مرتبط