پژوهندگان علم

پژوهندگان علم

1403/02/08 شنبه 08 اردیبهشت 1403

پژوهندگان علم

گروه آموزشی (پژوهندگان علم ، سلاله ، پژوهان)

سیستم عامل بومی هند با نام BharOS معرفی شد

1401/11/08 12:40:10 1164

سیستم عامل بومی هند با نام BharOS معرفی شد

اندروید گوگل و iOS اپل دو سیستم‌عاملی هستند که امروزه تقریبا در هر گوشی هوشمند و تبلتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. حالا به‌نظر می‌رسد هند می‌خواهد این دو غول بزرگ را با سیستم عامل موبایل خود به چالش بکشد. مؤسسه فناوری هند (IIT)، به‌طور بومی یک سیستم عامل تلفن همراه جدید به نام BharOS را توسعه داده‌است تا به میلیون‌ها کاربر تلفن همراه این کشور کمک کند.

معرفی سیستم عامل BharOS

BharOS در 19 ژانویه طی کنفرانسی مطبوعاتی با میزبانی IIT Madras معرفی شد. درحال‌حاضر، سیستم‌عامل هند در اختیار سازمان‌هایی قرار می‌گیرد که الزامات امنیتی و حریم خصوصی سخت‌گیرانه‌ای دارند که در آن‌ها اطلاعات حساس باید به‌طور محرمانه مدیریت شوند. توسعه این سیستم عامل توسط JandK Operations Private Limited (JandKops)، شرکتی شرکتی خصوصی که توسط IIT Madras تأسیس شده‌است، صورت گرفت.

این سیستم عامل دارای ویژگی‌های مختلف امنیتی و حفظ حریم خصوصی است. به عنوان مثال، هیچ برنامه پیش‌فرض و غیرقابل‌حذفی وجود ندارد. بنابراین کاربران مجبور به استفاده از هیچ برنامه‌ای نیستند و می‌توانند هر برنامه‌ای را که می‌شناسند و به آن اعتماد دارند نصب کنند. به گفته این موسسه، رویکرد مذکور به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری روی برنامه‌های دستگاه خود داشته باشند‌. آنها می‌توانند فقط برای برنامه‌هایی که به آنها اعتماد دارند اجازه دسترسی به ویژگی‌ها یا داده‌های خاص را صادر کنند.

گفتنی است که BharOS برای کسب‌وکارهای فردی امکان دسترسی به برنامه‌هایی که توسط سرویس‌های فروشگاه برنامه خصوصی (Private App Store Services) تنظیم شده‌اند را فراهم می‌کند. ظاهراً PASS امکان دسترسی به مجموعه‌ای از برنامه‌های دست‌چین‌شده را می‌دهد که مطابقت با حریم خصوصی و نیازهای امنیتی کسب‌وکار تأیید شده‌اند.

پروفسور V. Kamakoti، مدیر IIT Madras معتقد است که سرویس BharOS سیستم عامل تلفن همراهی است که بر پایه اعتماد ساخته شده‌است. این سرویس روی ارائه آزادی و افزایش کنترل و انعطاف کاربران هنگام انتخاب و استفاده از برنامه‌های متناسب با آن‌ها متمرکز است. این سیستم نوآورانه نوید ایجاد انقلابی در نحوه تفکر کاربران در مورد امنیت و حریم خصوصی در دستگاه‌های تلفن همراه خود را می‌دهد.

دیدگاه های ارزشمند شما
مطالب مرتبط